"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

onsdag 24 maj 2017

Säsongspremiär på Båten!


Det är onsdag och säsongspremiär på Båten! Och det fantastiska vädret innebär långa köer! Jag och Ofelia tänkte att vi skulle dra in tidigt och sätta oss vid bryggan utanför och dricka vin i solnedgången och samtidigt hålla koll på kön och var där runt 21. Vi satt där och blev förvånade att det var så lite kö så vi satt till 22. Sen slutar det går Frida förbi och ja säger äh det är ingen kö kom och sätt dig hör med oss. Så säger hon att det visst är kö. Då är det ett litet hus i vägen så att vi inte har sett att det är glapp i betalkön till "riktiga kön" eller hur man nu ska förklara. Så vi trodde att det bara var en liten kö men då började den riktiga kön bakom det där huset. Så sluta med att vi stod en timme i kö och kom in 23. Men det var ändå okej och vi hade så himla kul!
Fint väder och det var sol hela kvällen och natten och fortfarande vid stängning. Solen går ju aldrig ner här mot sommaren, så man är ju pigg efter 3!

Bra ös på dansgolvet hela kvällen :)

Det är ju båten man längtar efter att gå ut på hela våren. Sen säger ju inte det så mycket för set är knappt någon vår här haha. Det är vinter och snö och sen bar allt borta på några dagar och så känns det som sommar på en gång.

Men så kul när man känner alla som är ute, för att alla går ut på samma ställe. Då gör det inget att man tappar bort sina vänner, eller man behöver lixom inte gå på toa tillsammans utan det går mäbra att springa runt och tillslut hittar man olika vänner och hänger lite här och där. Sånt älskar jag :) sen vet jag att jag hittar mina vänner på dansgolvet förr eller senare och dom vet ju definitivt att det är där jag håller hus ;)





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar