"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

torsdag 27 april 2017

Japan februari 2017

Tänkte berätta hur jag hade det i Japan!

Kort och gott så var det fantastiskt att träffa Dennis igen efter ett halvår. Alldeles för länge ifrån varandra.

På flyget dit träffade jag en svensk på Arlanda som checkade in samtidigt som också skulle till samma ställe och åka skidor. Han skulle dit med två polare som redan checkat in. När jag berättade att Dennis var guide där ville de genast ha kontakt och lära känna mig sällskap att de kunde få haka på oss och åka skidor och få gratis guide såklart. Tillslut blev det en ganska bra deal för att jag fick skjuts med dem i deras bil till niseko från flygplatsen istället för att ta tåget. Dock så tog det ganska lång tid att få fram hyrbilen så jag hade kommit fram säkert 1-2 timmar tidigare om jag hade tagit tåget men men Dennis jobbade ändå och de va skönt att sova där i bilen en stund och så ha lite sällskap. De var väldigt trevliga. När de skulle droppa av mig hos Dennis såg jag Dennis stå ute och vänta på mig. Det slog mig att jag inte hade berättat att jag inte hade träffat honom på länge så jag bara brast ut Åh där är Dennis! Vi har inte träffats på ett halvår!!!!! Och så öppnade jag dörren och sprang ut. Det var ganska kul för grabbarna blev ganska chockade :P

Fantastiskt att få träffa Dennis igen! Efter en lång tid i Sydkorea där jag flög hem samtidigt som Dennis flög till Japan, så att det dröjde ännu längre, över 2 månader innan jag skulle få se honom igen.

Grabbarna fick lite tips där och man tänkte att vi inte lär ses för att jag och Dennis känner andra att åka med. Ska träffa vänner vi säsongade med i NZ vilket ska bli fantastiskt kul! Första dagen på skidor där dagen efter tänker vi ta oss upp till toppen och börja hajka. Vid sista liften träffar vi de tre grabbarna så då blev det att åka tillsammans iallafall. Men de va så ivriga att de försvann och behövde gå länge tillbaka istället för att skråa in i tid. Det var dumt. Jag menar Dennis är ju guiden men ja det är väl så typiskt med ivriga svenskar och så bara kör man utan att tänka. De hade ju lavingrejjer så de var ju bra men typiskt oansvarigt beteende. Hur som helst körde jag och Dennis vidare och hade det super.

Träffade gamla polare, även två gamla elever till oss från NZ som nu är gamla nog att jobba själva som Skidlärare! Sånt är riktigt kul! Så vi hade middag med dem en kväll. Kul att träffa gamla vänner och vi åkte skidor med lite olika folk och ibland själva. Dennis jobbade en dag med guidning där jag hängde med. 

Sen så var det ju tyvärr överlag sämre snö i år än förra året när vi också var där. Men fortfarande superbra såklart :)

Grabbgänget träffade vi senare vår sista kvöll ute. Vi berättade vart vi skulle ut och det var hejdåfest för Dennis och hela personalen också och så kom grabbarna. De bjöd på dricka hela kvällen. De var lite täta civilingenjörer i kemi och ja keminördar vilket var ganska kul att höra på när de gick igång med det snacket.

På hemvägen drog vi till flygplatsen kvällen innan för att övernatta på ett spa där så man kunde ta flyget tidigt morgonen efter. Sjukt smidigt!

Så fick jag med mig min Dennis hem igen där vi äntligen får bo ihop i min lilla etta!

I nästa inlägg kommer det bilder och berättelser om dom :D


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar