"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

fredag 17 mars 2017

Köpa möbler

Dagens tips är att skaffa möbler genom Luleå köp och sälj-grupper på Facebook. Eller mystudentstore.se.
Många flyttar hit och dit eller studenter som flyttar ut när de är klara och vill snabbt bli av med grejjer. Då kan man skaffa sig massa möbler eller köksprylar och allt man behöver till sin lägenhet. Tex skaffade jag alla mina köksprylar för ett par hundra kronor, inkluderat kaffebryggare, vattenkokare, brödrost, micro, kastruller osv osv osv. (bloggat om de tidigare för typ ett år sen när jag flyttade in i min etta, mitt första förstahandskontrakt)

Eftersom Dennis har flyttat in nu i lilla ettan så finns det så mycket prylar så vet inte vart vi ska ta vägen med allt. Så jag skaffade lite hyllor.

Problemet är bara hur man ska få med sig alla prylar! Har ofta löst med Ikea kassar hängandes på cykeln. Med hyllor och grejjer är det lite svårare.

Men jag lyckades lösa det ganska bra igår när jag köpte en hylla!

Hmm...?

Tadaa!


Gick stabilt att cykla till och med!
Mitt i vintern.

Man kan ju leda cykeln också och hålla i grejjerna eller hyllan om man inte vill cykla eller om man inte lyckas spänna fast grejerna på cykeln.

Ville egentligen ha en garderob men den här var lite för smal för det så blev en till hylla med smågrejer vilket ändå behövdes :)

På jakt efter en garderob, sen blir det ordning i lägenheten :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar