"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

lördag 4 mars 2017

I Luleå cyklas det året runt


I Luleå cyklar jag året runt. Tar kanske 20-30min att gå men mindre än 10 min att cykla. Det är fina vägar, när de är plogade. När det har snöat mycket under natten så är det omöjligt stt cykla, men tro det eller ej det är faktiskt inte så ofta ändå. Det plogas ganska duktigt här. Det var två dagar den här veckan det inte gick att cykla. Men även om det plogas så grusas det inte utan det är bara fint och platt snöunderlag, och det går jättebra att cykla på. Man får väl kanske inte göra så häftiga svängar bara för då glider man ur spår och ramlar av cykeln. Hittils har jag ramlat typ en gång per år när det varit halt men det har gått bra. Man halkar lite bara och går av cykeln. Jag ramlade iförsej och flög av cykeln en gång i år. Det va scary men gick bra för att det var fin snö jag landade på :P


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar