"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

måndag 6 mars 2017

Födelsedag

Idag fyller jag år. Men blev plugg 8-18... En resentation imorrn i ett ämne, en presentation i övermorgon i ett annat ämne och ja tredje ämnet var det inlämning av slutrapport idag, dock är det ett väldigt litet grupparbete. Och nej man ska inte läsa 3 ämnen.. Men det var bara att ösa. Men fick en god lunch i centrumrestaurangen och efterrätt, muffins och donuts, med vänner :)

Här är postern man satt och gjorde i 5 timmar. Programmet Indexing laggade sen och allt försvann men som tur var så hade jag sparat ett utkast i pdf och efter lite fix funkade det bra. Skulle egentligen in och fixa lite smågrejer i Indesign men det var då programmet la av, så fick köra utan småfixet och bara skriva ut den pdfen som egentligen inte var helt klar. Men det blev bra ändå.


Indesign är fantastiskt bra program annars. Word är sämst när det kommer till affischer. Tror det laggade för att min hårddisk på skolans datorer är helt full från i våras för att jag hade 1000000 CAD filer typ. CAD programmet var också ett sånt som kunde lagga så lärarna sa åt oss att alltid spara i nya filer helatiden, då blev det ju jättemånga stora filer. Har inte gått in och tagit bort det än så varje gång jag har loggat in nu har det står varning hårddisk full till 99 %. Vet inte hur jag tänkte där att inte ta bort nått innan jag börja hålla på med det här. Det var dumt. Ska rensa bort alla CAD filer.





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar