"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

torsdag 2 februari 2017

Jobbig väska

Nu drar jag till Japan!

Med en förbannad väska. Nu har jag ingen bild på den men den är avlång iallafall och får plats med skidor stavar och sen massa utöver det. Men gud vad jag inte gillar den. Den känns så mycket tyngre än en vanlig rullväska. Den böjs också lite grann för att väskan är 190 lång medans skidorna bara är 172 vilket gör det ännu jobbigare. Borde tagit en mindre modell men fanns inte då på rean när jag skulle köpa. 180 hade varit bra. Och måste ha en sån väska på flygen. Annars blir det 1400 kr extra på flyget vilket är mer än vad väskan kostade.

Man drar ju med dig lite uppmärksamhet med den hör väskan också runt i tunnelbana och pendeltåg och grejjer. Folk tittar och skrattar och några vill hjälpa till vilket är snällt. Jag ser ju ut som en hjälplös flicka när jag håller på och försöker få till det och är ofta i vägen för folk i rusningstrafiken. Men ingen har blivit sur iallafall tacka för det. De flesta ler när jag ba sorry sorry ursäkta ursäkta.
Men asså en kille på tunnelbanan. Han skratta till lite och ba "is it a body?!?!". Jag kände för att ironi hör kan bli riktigt awkard om det blir fel så ja ba nooooo haha its skis...
Problemet var bara att det inte var skidor i då, det var bara packningen, för skidorna jag skulle ha var i Stockholm och jag åkte först från Luleå till Stockholm. Och när det inte är skidor i så böjs hela väskan och man får typ släpa den. Så det är ju ännu jobbigare. Då såg det ju typ ut som nån likväska. Jättehemskt. Det var nog därför så många tittade då. Men nu så är skidorna i och allt annat och nu är jag på g!

Jag ska äntligen till Japan och träffa min Dennis igen. Ska bli fantastiskt! 3e gången i Japan nu :) Förra året samma grej och så va ja ju i Tokyo på halloween :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar