"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

tisdag 31 januari 2017

Plugg

Nu händer det inte så mycket. Eller det händer för mycket i plugget för att uppdatera nått kul här i bloggen.

Studerar nu på 150 % för att jag läste en kurs i sydkorea som vi ska läsa nu egentligen. Vilket gör att det bara blir 50%. Då la jag till två, för jag visste inte vilken jag skulle välja. Så nu blev det plötsligt 150 %. Får se om jag fixar det. När jag ska till Japan och allt. Jobbar stenhårt på det. Suttit varje dag sen Chamonix. En och en halv vecka. Från morgon till kväll kl 00.00. Det var en hård vecka. Ingen träning bara plugg. Men hittills har jag fixat det. Alla grupparbeten är med på att jag åker och att jag löser en del från distans under tiden jag är där, eventuellt tar mer ansvar när jag kommer tillbaka. Underlättar dock inte att en av dessa 3 kurser är det jobbigaste tyngsta kursen någonsin. Med 3 rapporter på många många 1000tals ord. Och miljoner quiz. Och tenta.
Medan i en av kurserna är det en rapport. Bara. Så himla sjukt när man jämför dessa kurser. Det är som att "industriella marknader och nätverk" ensam är 150 % lixom. Och då har det lixom gått en vecka av kursen. Nä inte kul. Det blir mycket negativ kritik i kursutvörderingen. Vilket de också tidigare har fåt, att det är för hög arbetsbelastning. Men nä de vill inte ändra på de verkar det som.

Men imorrn. Då. Då åker jag till Sthlm och sen till Japan till min käraste. Senast vi sågs var 25 Aug 2016. Har haft skypeförhållande länge nu.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar