"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

söndag 1 januari 2017

Nyår


Firade nyår här med vännerna i skidskolan. Första gången någonsin på säsong när jag är ledig efter nyår! Sen tog jag dock på mig jobb ändå men börjar 15.00 så det var lugnt :) De flesta jobbar nyårsdagen men några var vi som var lediga och vi gick all in! Fantastisk kul kväll! Jag och Erika höll ihop och vi lyckades till och med smita in på cluben utan att pröjsa inträde haha. Vakten snacka med nån så vi bara gick in helt normalt. Sen kommer de bakom och betalar. Det var lite kul :P sen dansade vi järnet! Och sen kvart i 3, sista öset, då blev det "dab"-dans. Så kul haha. Så bra musik här! Och jag sjöng mig själv hes. Hade ingen röst kvar i två dagar efter haha. Tur att jag inte hade lektioner utan bara jobbade med Valle och valleland haha.

På själva tolvslaget så skåla vi med lite klyschor. Det börja medmedan Erika frågade om nån hade nått nyårslöfte. Reaktionerna var mest "oherreegud ska vi ha det också.." sen slänger Sonya ur sig "mitt nyårslöfte är att vara mer snäll!!!!" Alltså det lät säkert bra i hennes huvud men det lät ju bara så fjantigt haha. Sen kommer Erika och hakar på och säger att hon ska träna mer.. oklart om det var ironi eller seriöst. Så jag säger nej nej nej mitt nyårslöfte är CARPE DIEM! Då brister vi ut i skratt. Haha så kul!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar