"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

fredag 20 januari 2017

Chamonix - Safe Passions

Jag ansökte till Safe Passions, jag trodde inte jag skulle bli antagen, men det blev jag! Sökte i oktober och blev antagen i december och nu är jag här! Safe Passions är ett camp där de lär ut mycket om säkerhet på berget. Det är till minne av Andreas Fransson, hans vän, som gick bort i en lavin för några år sedan. Nu gör då Morgan och Sara, Andreas Franssons syster, ett projekt med detta camp där de ger chans till 8 personer att få möjligheten att vara i Chamonix med bergguider och lära sig om säkerhet. (Morgan är bergsguide)

Det var en helt fantastisk helg med sjuka och spännande äventyr! Bilderna får säga allt här, finns så många bilder, det tar aldrig slut! Här är ett litet urval av gruppbilder, kommande inlägg har mer detaljer :)




Här kommer en radda med gruppbilder :)














Inga kommentarer :

Skicka en kommentar