"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

söndag 4 december 2016

Koreaner

Jag tänkte skriva lite om intryck jag har fått allmänt om koreaner.

De är väldigt blyga, och pratar inte så bra engelska. Men de försöker hjälpa till och försöker prata den lilla engelska de kan. De är hjälpsamma, trevliga och glada i butiker och restauranger och butiker.

På tunnelbanan sitter alltid folk i mobilerna, inte så konstigt iförsej, de gör dom väl överallt. Men här går de också med huvuden ner i mobilerna. Överallt. Speciellt studenterna här på campus. De går på gatorna med huvudet ner i mobilerna och tittar inte framför sig. Så många har varit på väg att gå in i mig och jag bara hoppar undan och försöker undvika dem. Men jag började irritera mig på det så jag bara går nu så får de väl gå in i mig då. Hörde med flera som hade varit med om samma sak, Emil bara spände sig och fortsatte gå så började de runt omkring inte gå in i honom så jag provade samma sak och det funkade :) Man får bara skaffa lite aura bara eller nått haha.

Sen undrar jag om de får lära sig hyffs alltså. De smaskar när de käkar. Låter förjävligt. Får panik på min roomie när hon gör det på morgonen, för man käkar typ på rummet. Då vaknar jag till det lixom. Usch hemskt. Då går jag upp och går på toa och hoppas på att hon har käkat klart när jsg är klar.

De släpar fötterna och tofflorna efter sig när de går. Hör alla i korridorerna när de ska till badrummen och köken och sådär. Alla släpar i golvet. Jag gjorde det när jag var liten och blev alltid tillsagd om det. Förstår verkligen varför nu!

Sen så sminkar de sig så himla länge. Oxh slår sig i ansiktet för att fä fram blodvirkulation och nått med porer säkert, vad vet jag. Killarna fixar frisyrerna jättelänge trots att de bara har pottfrilla. Fattar inte va de fixar. Svenska grabbarna berätta att de vill att varje hårstrå ska ligga så att det blir en perfekt pottfrilla.

De är bra knäppa alltså.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar