"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

fredag 30 december 2016

Hemsedal


Såhär ser det ut i Hemsedal nu. Det är faktiskt väldigt lite snö jämfört med typ allla år..någonsin... och dagen efter den här övre bilden så regnade det och jättemycket försvann. Så nu är det ingen skogsåkning tyvärr. Så nu är jag här för att jobba. Kul att jobba som skidlärare igen. Men ändå så är det en liten konfirmiering att jag har valt rätt att plugga vidare, skidlärare är inget jag vill vara resten av livet iallafall. Tyvärr ganska dåliga jobbvillkor, trots att det är mycket bättre i Norge än i Sverige. Kan vara Skistar också som är problemet, har inte jobbat i Sverige utanför Skistar.

Men ja otur är det för mig alla som åker till Hemsedal.

Men jag har roligt med vänner iallafall!













Inga kommentarer :

Skicka en kommentar