"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

fredag 4 november 2016

Taiwan - eget land eller del av Kina?

Under International Day blev det lite drama. Ett gäng kineser gjorde en liten demonstration och var arga för att Taiwan fick ett eget tält på International Day, eftersom Taiwan är en provins av Kina och inget eget land. Det här var ingenting man märkte av under festivalen, förutom en tjej jag stötte på med någon slags demonstrationsskylt, och jag visste faktiskt inte att Taiwan var en del av Kina så jag frågade henne om det men märkte att hon blev så chockad och lite arg för att jag inte visste om det så det var nog bäst att dra sig undan en stor konflikt och känsligt ämne. Man märkte det mest innan och efter festivalen för att det gick mycket rykten och snack om den här situationen. Jag känner mest att om de vill ha ett eget tält så får de väl ha det. Poängen med International Day är ju att få prova mat och aktiviteter från olika kulturer. Ja det var en lite spännande konflikt tycker jag, speciellt eftersom jag verkligen trodde att det var ett eget land. Men allt löste sig och de fick ha sitt tält :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar