"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

fredag 28 oktober 2016

Tokyo dag 2 - shopping och utgång

Idag skulle det börja regna så vi sköt upp våra planer att gå i parker tills imorron och idag fick bli en shopping dag!


Det finns många spännande parkeringar här. This guy nailed it haha. Det här var nära där vi bodde. Vi bodde via airbnb i en fin liten lägenhet där vi alla sover i dubbelsängar och på madrasser bredvid varandra. Väldigt tätt inpå men kändes ändå att det fanns bra med utrymme.


De har skoluniform här också som i sydkorea men här har de hatt också! Så himla sött på små barn :)


Vi träffade en kille som pluggar här i Tokyo som två i gänget kände och han visade oss en fantastisk sushirestaurang! Man beställer via en surfplatta och så kommer det på ett snabbt rullband och stannar vid ens plats några minuter senare! Här är en liten sushisallad :)


De andra, speciellt de två tjejerna frå USA verkade inte riktigt vara stora fan av sushi och fisk i allmänhet så de beställde knäppa grejjer. "Sushiburgare" och pommes och annat som jag bara suckar och tänkter gud att det ens är möjligt att inte tycka om sushi! Men de var ju tur att de hittade nått att käka eftersom jag och Margriet var så bestämda att vi skulle käka sushi att det inte var snack om saken :P

Det här är Shibuya Pedastrian Scramble Crossing! I regnet. Den kändaste övergångsstället! Väldigt busy och mycket folk. Det här var när det regnade som mest och då är ändå mycket folk ute och går i stan en fredag mitt på dagen. Det sägs att halloween och nyår är flest folk! Så ser fram emot hur galet det kan bli här!


Det här va i tunnelbanan. Det verkar som att det finns en vagn for women only under en viss tid!




Sedan var vi på ett område med mycket spännande affärer. Det fanns massa manga butiker med många våningar. Högsta våningen var väldigt speciell manga, sexig porrmanga haha. Men bilder från det kommer inte upp i den här bloggen hehe.


Sen fanns det massa arcade spel överallt också 

Sen var det dags för utgång! Här var bland de första jag såg som var utklädda på 7 eleven när vi skulle köpa öl. De här tjejerna var jättesöta och jag har fått lära mig att "Kawaii" betyder söt. Så jag sa de till tjejerna här och dom blev superglada och ville ta selfies och så satte hon på mig hennes indianfjädrar :)


Här var två grabbar i ankkostym haha.


Sen så fick jag träffa Otto från gymnasiet! Han gör också utbytesstudier i Seoul och drog hit till Tokyo samma helg! Och med en kille som heter Micke som jag också har träffat för många år sedan med massa gemensamma vänner. Världen är bra liten :)

Taggat gäng ute på gatorna och tittar på alla utkädnader och ska ut och clubba :)
Vi klädde dock inte ut oss tyvärr.

Sen var vi ute och clubade! Vi drack den japanska versionen av koreansk soju, "Strong" som ja var stark och god, lika farlig som soju! Kul clubkväll och sen så tappade jag bort mitt gäng och Otto och Micke skulle hem. Så tänkte försöka hitta hem men min mobil dog och hade inte maps, så fick be en japan ringa en taxi och kolla på hans maps vart vi skulle någonstans. Jag trodde att de andra hade dragit men jag kom hem innan de andra för att de letade lite efter mig och sen gick hem vilket tog ett tag. Men kul kväll ute! Det var så mycket folk som hade klätt ut sig och alla var så trevliga och man kunde prata med vem som helst! Det var bra häng ute på gatorna, och varmt var det också! :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar