"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

torsdag 27 oktober 2016

Tokyo dag 1


Nu bär det av till Tokyo!

Susan är så kort som jag satt bredvid! Det var första gången jag fick känna mig för lång. Förstår nu hur Dennis och långa killar känner sig! Eller ja jag fick ju iförsig precis plats, men utan marginal, och bekvämt var det inte. Men lyckades sova hela resan, sov igenom både lyftning och landning! Sen när vi kom till flygplatsen kl 03.00 så började inte tunnelbanorna gå förrän kl 05.00 och våran checking var inte förrän 10.00. Det fanns massa inte alltför hårda bänkar som alla sov på överallt så vi la oss också och sov 4h innan vi åkte in till stan för frukost och sen checkin i lägenheten. I lägenheten sedan så blev det chill ett dag och dusch och sånt så vi kom inte iväg förrän 13 så vi tänkte göra en bra rutt för att uppleva på vägen mot Robot restaurant som vi har bokat för ikväll!


Första stoppet var att gå in till Shinjuku station och så tittade vi i några butiker där. Sedan tog vi tunnelbanan in till Harajuku vid ett känt shoppingställe med väldigt spännande butiker och massa massa människor. Här åt vi också vår första sushisom var fantastisk!



Vi tänkte gå och fika i ett Owl cafe, men det var fullt och de sa att vi skulle komma tilbaka om en timme så då skippade vi det. Men fick se hur det såg ut iallafall.


Vi fick härlig sol vår första dag. Varmare i Tokyo än i Sydkorea för att den kyliga hösten har kommit, så det var skönt att kunna gå runt i stan med någon tröja bara :)


Här åt vi supergod sushi! Man beställde via surfplattor och så kom ens beställningar på ett snabbt rullband till en. Kul system :)


Det gick att beställa småbitar som var 2 och 2, 4 och 4 eller 6 och 6, men jag körde en meny för att göra det lite enkelt för mig, i menyn var det också en av lite olika och så ingick också en god ceasarsallad så jag var supernöjd. Sen fanns det också te i kran vid varje bord :)


Den här tröjan påminner om min sushi ski tröja :D



Jag och dutch gänget. Han till höger pluggar i Tokyo så vi hade en personlig guide :)





Shidax kareoke är en stor kareoke kedja där man kan klä ut sig och ha ett rum där man kör kareoke. Vi skulle dit men hann tyvärr inte, men vi har kareoke i Sydkorea så det var okej :)


Och nu bär det av till Robot Restaurant i Shinjuku!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar