"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

lördag 8 oktober 2016

Spectrum Dance Music Festival

Jag hade den galnaste helgen förra helgen på Spectrum Dance Music Festival! Ungefär som summerburst/tomorrowland eller andra housefestivaler :)

Så för att börja från början med storyn hur jag hamnade här, så var det alltså via New Moon party kvällen innan. Kl 04.00 när det var dags för de klassiska käket på donken efter en kul kväll så träffade jag två svenskar och en dansk där. Jag är sjukt pepp och ska såklart försöka allt vad jag kan att prata danska eftersom jag ändå har pratat en del danska på skidlektioner i Hemsedal. Så jag tar i och pratar danska, "Ooooh snakker du dansk?! Ja kan osso gott snakke dansk!". Hahah det var nästan höjdpunkten på kvällen. (Eftersom vi var lite missnöjda med new moon partyt, speciellt eftersom alla tappade bort varandra hela kvällen) Så vi snackar danska och svenska och han, Alex, dansken, han hade så svårt att byta mellan engelska och danska för att han var så van med engelska, det var väldigt roligt!

Det slutar med att vi tar varandras facebook så att vi kan ses och festa tillsammans i Seoul framöver.

Dagen efter, så frågar de mig om jag ska till Spectrum? Jag har ju spanat in den festivalen sedan ett par veckor tillbaka men inga andra ville dit verkade det som och det var ganska dyrt.. 160 000 won, vilket är typ kanske runt 1500kr. Då säger Alex att han då har en tvådagars biljett över! De från festivalen hade tydligen delat ut i princip gratisbiljetter till utbytesstudenter för att få dit mer internationellt folk! Så då kostade alltså biljetterna bara 10 000 won/st, alltså mindre än 100kr per dag!

Så Alex lyckades få typ 15 biljetter som han delade ut till vänner och så hade han en biljett över som jag kunde få! Jag tackade jag och mötte dem och till till svensk tjej som jag träffade kvällen innan på New moon party som också skulle dit. Så vi blev ett litet svenskt gäng och dansken :) Sen kände de fler som va där som va dutch och från schweiz. Ett riktigt härligt taggat gäng!


Här är lineupen dag 1 och dag 2! 4 olika scener. http://www.spectrumdmf.com/


Jag och Sacko, svenska tjejen jag träddade på new moon party i hongdae.



Såhär gör många här i Sydkorea, det föreställer ett litet hjärta :)









 







Här var en liten scen som vi gick förbi. Det regnade innan vi kom dit andra dagen så då var det alldeles geggigt där inne så vi gick aldrig dit :P

Random dutch guy till höger som ville va med på selfie :P
Jag lyckades få tag på en "VIP-bag" som några bara la ifrån sig på en bänk och inte ville ha som hade dessa flashiga brillor!




Här försökte vi flirta med bartender att få en sån där rosa tröja som dom har, han var på väg att hämta men tjejerna bakom sa nej så han bjöd oss på öl istället :D

Jag och Sacko lyste :)


Vilken fantastisk helg! Vilket ös! Att man orka så många timmar!

Första dagen så var jag tvungen att gå hem lite tidigare för att hinna med sista tunnelbanan hem.
Andra dagen så ville jag var kvar till slutet så vi drog till Octagon på festivalens efterfest. Det var fritt inträde med festivalband fram till 01.00. Vi åkte med världens sämsta taxichaufför och kom fram 00.55 och hann precis in, var ingen kö som tur var.

Octagon sägs vara en av asiens bästa cluber, typ top 5 i världen. Vet dock inte riktigt varför, det var ju fantastiskt kul och stor scen med deejays, speciellt en deejay Marshmallow som vi missade på festivalen så vi fick se då! Det fanns massa strippstänger lite överallt och många privata bord där folk hade beställt in värsta dricka och frukt och grejjer. Sen var det skåp som garderob där man använde fingeravtryck som lås vilket var lite coolt! Men förväntninarna var ju höga på värsta fancy club och här kommer vi såhär geggiga efter festivalen haha.






Här fick vi se 3 olika deejays köra. Mycket hård musik var det här, och musiken var så hög så jag gick och köpte öronproppar utanför haha. Basen var så hög att det vibrerade i halsen, i hjärtat, i hela kroppen så man blev alldeles torr och törstig, smart grej kanse för att få folk till baren ;)









Inga kommentarer :

Skicka en kommentar