"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

lördag 29 oktober 2016

Tokyo dag 3 - Halloween!


Det är halloween och alla ute på gatorna är utklädda och härjar runt här i Shinbuya!

Populäraste tjejoutfiten var självklart Harley Quinn som man såg överallt, både i gäng och själva och ja, var 10e tjej typ haha. Också otroligt otroligt många Waldos, både tjejer och killar. Folk gick verkligen all in. Många gäng som var samma. Kul när man såg typ 5-10 pers i exakt samma kostym gå bredvid varandra. Här var två tjejer likadana.


Jag mötte Otto och Micke och hängde i Golden Gai och i en bar fanns massa skivor så bad vi dem sätta på Bob Dylan. Så satt vi och tänkte tillbaka på gymnasietiden! Och gymnasietiden är alltså inte för ett par år sedan som för de flesta utan det är är mer nostalgiskt än så eftersom jag började gymnasiet snart 10 år sedan vilket känns helt sjukt. 2007 började jag och Otto i samma klass i gymnasiet och har setts någon gång sådär då och då efteråt. Så kul att kunna hänga igen i både Seoul och Tokyo av alla ställen!



Efter en barrunda i Golden Gai så åkte vi till Shibuya för att se galna Halloween. Jag hittade en random hatt. Det var väldigt mycket roligare där och då på gatorna kl 04.00 än vad det ser ut haha, vi hade ju tyvärr inte klätt ut oss.

Så tänkte vi dra in till en 7 eleven och köpa öl men ja det var ju svårare än vad vi trodde. 
Det här borde man ju kanske ha förstått. Det fanns 5 stackars alkoholfria öl kvar.

Folk var utklädda till så random saker alltså


Social media squad

Så fina tjejer! Alla tog selfies och bilder med varandra överallt här.



Alltså BB-8, helt underbart! Såg kanske 10 BB-8 under kvällen. Så underbart all in!

Ja såhär kan man ju också klä ut sig!


Här satt en läskig dude helt själv :P

Sedan sa jag hejdå till Otto och Micke och härjade runt själv en timme bland alla människor. Det var lixom inga problem för man började prata med folk överallt. Här hittade jag historiens coolaste bil! Den slår ju Batmans bil och alla andra med hästlängder!



Gick förbi en fest här mitt på gatan! Alla stog och öste och dansade och hoppade på bilen som körde feta högtalare! Träffade ett skejtargäng som var i Tokyo och filmade. Så vi stod och hypade Tokyo och halloweenkvällen och en av skejtarna medan en stod och filma sprang upp på bilen och ställde sig på händer och sen ramlade till och sen ramla han ner i takluckan och in i bilen. Det var ju bara helt sjukt. Satan var full och galen den killen var!



Här var en annan bil med handavtryck och blod på nästa. Folk verkligen pimpade sina bilar också. Såg några andra bilar med halloweenpynt och allt möjligt sjukt!


Så jag kom hem vid kvart över 5 på morgonen och check ut är kl 10.00 och sedan ska vi uppleva hela dagen för att flyget hem går 2 på natten. Men det gick bra, vi fick vara kvar en stund och checkade ut strax innan 12 istället. Ville verkligen inte hem. Hade kunnat gå runt där bland allt folk i två timmar till. Skategänget undra om jag ville hänga med på öl men ja att börja dricka öl igen kl 05.00 kändes sådär när jag slutade dricka vid typ 01.00, då hade jag säkert inte kommit hem förrän 7-8 lixom haha. Men vilken upplevelse kväll!

En annan läskigare bil



Och lite husdjur med sig, varför inte?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar