"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

måndag 5 september 2016

Kursplan Ajou University HT 2016



Här är kurserna jag läser denna termin på Ajou University och vad de motsvarar på LTU.

Organizational Behavior  = Ledning och organisation av affärsverksamhet, E0006N
Strategic Management = Innovationsledning, E7005N
Marrketing Management = Marknadsföring, grundkurs, M0015N
Operations management  = Logistik 1, T0002N
Public Speaking  = Kommunikation och presentationsteknik, M7017N

Jag behöver alltså läsa 5 kurser för att det ska motsvara heltidsstudier. En kurs här är 3 credits vilket motsvarar 7,5 hp. 



Får jag de 4 första tillgodoräknade så innebär det föroppningsvis att jag har en termin av valbara kursen i 4an och kan åka utomlands igen lite lättare. Vi får väl se hur det går med denna plan! 
Hur som helst kan jag ansöka om och kunna åka utomlands i vilket fall som helst men att jag kanske ligger någon kurs efter som jag behöver ta igen. Men det kan det vara värt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar