"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

lördag 18 juni 2016

Ebba och Daves bröllop


Ebba och Dave, träffades NZ 2012, 
säsongen året innan jag och Dennis var där :)

Ebba, jag och Mia gick i samma klass på SCoTT, Scandinavian College of Travel & Tourism, en yrkesutbildning till att bli skidinstruktörer. Och nu gifter sig Ebba och Dave, och Mia och Adam är förlovade. Ja man kände ju lite press där men jag och Dennis lever livet fortfarande och kommer nog inte att stadga oss förrän iallafall efter min utbildning. Dessa par är klara eller snart klara med utbildning och skaffat lägenhet ihop och sådär. Jag och Dennis bor ju inte ens i samma kontinent längre haha så som vi flänger runt i världen. Kan ju vara bra att iallafall bo i samma land ;)
Men är otroligt glad för våra kära vänner! Fantastiskt kul!









Här hade vi ett roligt mission att försöka likna en gammal underbar bild från våran examen i skidlärarutbildningen. Favorit i repris! Bröllop 2016.
Examensdagen för skidlärarutbildningen 2012



Roliga beskrivningar av alla gäster på bröllopet, min var "excited about, just about everything!". (Dave är från england så hälften av gästerna pratar engelska) Kul att britterna som satt bredvid mig som också hade varit i NZ tyckte att jag levde upp till den beskrivningen på första intrycket :)

Spännande mat då så många var allergiska och var veganer osv, och supergott!




Sen blev det fest och dans! Fantastiskt kul! Och Dennis syrra Ida som serverade och jobbade under bröllopet var våran chaufför hem också :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar