"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

söndag 15 maj 2016

NM, SBMC 2016

Scandinavian Big Mountain Championship 2016, aka NM, tävlade jag i :)
Det är alltså nordiska mästerskapen i friåkning :)


Jag var otroligt nervös innan för att det är så stenigt i år jämför med tidigare år. Men som kristoffer turdell sa, då finns det mer möjligheter! Och det är så sant, finns flera linjeval och det blir roligare att båda åka och titta på. Så sedan när solen sken uppe på toppen och man hade rekat och hittat sin linje så blev jag glad igen :) Här är jag innan start.

Slutade på en 20e plats, inte tillräckligt för att komma till finalen men gjorde inget, var så nervös så tog det ganska lugnt i åket. Nästa år ska jag försöka ösa på mer :)



 Såhär såg facet ut i år, där kvalet och tävlingen är.

 Samma i sämre väder..

 Här sitter jag med Hemsedalsgänget från säsong 13/14, med öl och tittar på finalen.

Vädret gick mycket fram och tillbaka mellan sol och snö.


Pingisturnering en av kvällarna, gick åt pipan för mig haha, hade otur.

NM banketten, fantastisk god grillbuffe.


Bästgänget!

Frukost med Tove. Efter NM så stannade vi kvar i gränsen och åkte mer skidor och käkade med Friluftsfrämjandet i Luleå.



 Det här är i Dennis boende. Kul lösning med stav :P



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar