"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

tisdag 26 april 2016

Tenta, häng, bio

Idag var det deltenta i kemi. Började dagen med en frukostföreläsning på Career Center. Superbra, en hel del man hört förut dock men fick ändå med mig en viktig sak som jag dock har tänkt på förut men som är bra att bli påmind om, att när man väljer jobb, bör man kolla in hur chefen är. Det kan vara ett superbra spännande jobb men om chefen är dålig blir jobbet inte lika kul. Är det ett jobb som kanske inte låter superspännande men har en superbra chef så blir det jobbet roligare. Så ibland får man väl då välja jobbet utifrån chefen lite grann.

Det var dock svårt att koncentrera sig helt på föreläsningen då man var lite tankspridd pga kemi tentan, satt och tänkte på att komma ihåg joner typ.

Men kemi tentan gick okej. Irriterande dock när man lär sig alla joner man ska kunna och sen kommer annat på provet. Mest irriterande är när man är osäker på något i en a)-uppgift där b),c) och d) bygger på a). Då fallerar alltihopa. Hoppas nu verkligen att man kan skrapa ihop delpoäng för att man vet metoden, dumt att faila allt bara för att det var en grej som blev fel först.

Men men hoppas att jag klarar det!


Efter lite irritation gick jag hem till en kompis och hade mysig frukost och prata om livet :)

Fick med mig en extra påse med frukost från frukostföreläsningen så det blev frukost nummer två :)

Och ikväll är blir det bio! Djungelboken! Gud så många månader man har sett fram emot den filmen!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar