"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

söndag 21 februari 2016

Vinterbalen - Titanic

Dagen började med att man vakna supertidigt vid 7 för att man var så taggad på vinterbalen!
Gick över till Tove och käkade frukost sedan vid halv elva.


Sen blev det lite fotosession hemma hos Tove :)


 



Fixartåget! Tjejerna körde fix och för hemma hos Antonia. (till vänster)


Här har vi slagit in en liten present till grabbarna i Mark som vi skulle föra med. Vi satte en tjejs namn vid varje par av jägershots så fick varje grabb dra ett par ur en påse. Det tjejnamnet han fick skulle man shotta med.
 


Mark bjöd på massa gott plock :)


Mark och SoSS
 

Vid första stället var det fördrink och alla tjejer fick en isbit med sitt namn tillsammans med sin bordherres namn. Denna bal fick tjejerna leta efter killen. Alltså många facebookade killen vilket jag tyckte var FUSK! Jag minglade fram mig till någon som sa att min bordsherre var en lång snygg kille som är med i baren. Det lät ju inte helt fel :) Jag minglade runt och tillslut träffade jag en kompis som också är med i baren som kunde peka ut min bordsherre. Och pekade ut precis när han kom dit. Så det blev ju ganska lätt för honom haha. Andra killar gick runt ett tag och väntade på att bli hittade. Berodd ju lite på när man kom dit, vi var ganska tidiga eftersom det var svårt att hitta taxi, så vi tog taxi dit väldigt tidigt.
 

Och här har vi det fina paret, bordsdamen och bordsherren för kvällen :)


Fantastiskt kul hade vi! Sen blev det in i dimman, så går det när man är för taggad. Men många roliga minnen från kvällen. Vi hade gyckel! Jag och Tove gjorde en film om sittningsregler som vi i mark och soss spelade in. Min bordsherre och hans förening hade gyckel med sång och dans. Talet till mannen var fantastiskt bra. Talet till kvinnan var sång, killen kunde ju sjunga alltså!

Sen har jag för mig att det var en buss någonstans till stället där vi dansa efter middagen.
Då blev det massa bugg och röj! Fantastiskt kul! Baren gick sönder? Den var typ gjord av kartong?
Jag gjorde masken på dansgolvet i balklänning? Alla gick upp på scen och dansade och sen var det omöjligt att få ner alla därifrån så de fick stänga av musiken. Sen var det massa röj på dansgolvet med alla man kände och inte kände. Och sen så satt jag och Tove i någon gummibåt. Ja du mycket hände denna dag och kväll. Tack alla för en helt underbar dag och kväll!

Bakisdagen var inte lika rolig.. ville se titanic men sov mest hela dagen. Titanic blev måndagen istället. Så fin film. Och ja titanic för att det var titanic tema på balen :)




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar