"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

lördag 6 februari 2016

Friluftsfrämjandet i Måttsund

Den här helgen jobbar jag och Tove som skidlärare i Måttsund för friluftsfrämjandet. Eftersom det är en ideell förening som får man inte timlön utan får betalning i form av utbildningar eller resor. Utbildningar är alltså Skidlärare steg 1-4, vilket jag då redan har.
Så jag och Tove åker till riksgränsen i maj :)


Ja här ser ni våra proffsiga "jackor", hehe det är västar man drar på sig på sina egna kläder.




Här är Tove och jag och en av hennes elever där vi åkte tillsammans i liften :)

Kul helg med härliga barn, så fick vi ett bra dump till söndagen så fick alla barn lära sig att åka pow :)

Sen så hade en kompis som bor under mig en hyrbil då han var i Jokkmokk på vintermarknaden, så drog vi och hämtade en soffa och en taklampa, de sista grejjerna till lägenheten!

Så körde jag och Tove lite semlor i förtid till Pretty faces, tjejskidfilmen :) Rekommenderar till er som inte har sett den! :)




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar