"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

söndag 31 januari 2016

Japan dag 11-14

Otroligt nöjd över denna fantastiska resa!
Resterande dagar blev det två skiddagar och två vilodagar. En av dagarna fick Dennis jobba med en offpistguidning med ett gäng. Det var tre australienare, superduktiga skidåkare, och ett holländskt par där damen hade tävlat i slalom, dom var också helt sjukt grymma. Och så fick jag hänga med som gäst också hehe, så kul att de var duktiga skidåkare allihopa!


Ja och hur många gånger man än åkte gondolerna så blev man inte duktigare på det där. Så trångt och alltid svårt att få in och få ut skidorna när allt fastnar i varandra :P



Rekommenderar starkt till skidåkare att åka till Japan! Bra puder och spännande kultur. Fick lära mig ett ord på japanska, Arigato som betyder tack :) De är så artiga i Japan!

Jobbigt att lämna Japan och framförallt Dennis. Sen blev det ännu jobbigare med flygen hem då mitt kort inte verkade funka där och jag skulle betala för skidorna.. Sjukt jobbigt och fick stå och försöka fixa fram till strax innan flyget gick.. tillslut så när de väl släppte igenom mig så skulle jag betala när jag kom fram istället.
Då var det brottom och så fick jag springa igenom security och till gaten.

Sen blev det precis samma jobbiga grej då vid nästa stopp vid mellanlandning i Japan igen.. Sen så tillslut till Finland, då flyget var lite försenat och så blev det bråttom igen. Gud alltså hemsk resa hem tyvärr..


Men hemma i Stockholm fick jag så härligt välkomnande av Mamma <3
Vi brunchare på Villa Godthem på djurgården. Världens godaste mat med efterrätt namnam!

Och nu snart är det dags att flyga tillbaka till Luleå!





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar