"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

fredag 15 januari 2016

Japan dag 1 - Niseko Hirafu

Äntligen är jag i Japan! Hos min kära pojkvän! Kom fram vid 19.00 istället för vid 15.30 som planerat. Däckade i princip direkt när jag kom fram för att jag knappt sov på flyget. Men att lägga sig 8 och vakna 8, sova 12h var precis vad jag behövde! Hostan la sig en del men fortsatte under dagen men jag kände mig rätt så pigg ändå. Det var bara ut och åka för att det var puder och sol!
Standarden här verkar vara snö så de flesta var helt hyper över att solen var framme! Så ja man fick perfekta förhållanden första dagen, på förmiddagen! Sen snöade det på eftermiddagen! Vilket gjorde en lite bortskämd ;)

Här har vi lunch i Japan!

Alltså skyltar på engelska, dom är ju så duktiga på engelska haha. "please put a meal ticket on this place" hahaah. "Mouth-friendly flavor, and acidity". hahahha motuh-friendly flavor. Så kul!

The Boyfriend. Dennis fick ta båda skidorna (A). Jag var så trött efter dagen. Och ja det snöar liiiite!

Det bara öser ner.

Här bor Dennis med sina kollegor.

Ingången till porten. En hel del snö. Dennis och hans kollegor sa att de hoppas på att det ska bildas en tunnel här hehe.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar