"Man får inte låta studierna komma i vägen för sin skidåkning"
"Man kan ju variera skidåkningen med lite studier också"
/ Skidåkarstudenter på LTU

söndag 20 december 2015

Chill dag

Idag blev en chill dag, behövde återhämta mig från plugg, jobb, städ och pack så det blev ingen skidåkning första dagen här i hemsedal. Fick sova ut och vaknade 12, (helt sjukt) och sen var dagens mission att fixa arbetskläder och skidskoleskidor. Valde att inte ta med mina egna skidor på denna resa för det blev enklast så. När man jobbar har man lyxen att få låna hyfsat bra skidor så körde på det istället. Sen var chefen Tessan så snäll att hon åkte hämtade skidor till mig. Så jag hängde och träffade folk i skidskolan nån timme och sen åkte och handlade mat och så tillbaka hem. Chill dag. Och som student får jag handla Norges billiga märke First Price :P

Och nu ikväll så har vi haft lite kul i boendet. Bor med ett gäng sköna människor :) En av deras vänner som är dansk kom på besök och det är ju alltid roligt med danska. Här är en video när han jämför hur man säger siffran "70" på norska svenska och danska :)

Svenska: "sjutti"
Norska: "sutti"
Danska: "HALVFJÄRS"

Tog lite inspiration från videorna när de jämför spanska, franska, engelska och tyska som är så fantastiskt roliga :P


video

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar